2017 Yılında Mobil Ticaretin Önemi

Akıllı telefonların yaygınlaşması ve insanların teknolojiyle olan bağların artmasıyla, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları da büyük ölçüde değişti. Akıllı mobil cihazlardan internet alışverişi yapan kişi sayısı her gün katlanarak artmaktadır.  Bu nedenle mobil ticarete yönelen firmaların müşteri sayısında ciddi artışlar gözlemlenmekte.

2017 ve Sonrası Mobil Ticarette Neler Olacak

Mobil cihazlardan alışveriş yapan sayısı her geçen gün artıyorken mobile optimize edilen internet sitesi sayısı o denli artmaktadır. Mobil ticaret hacminin 2018 yılında 626 milyar dolarlık hacme ulaşılacağı tahmin ediliyor. Bu nedenle mobil mecralarda faaliyet gösteren e-ticaret firmaları reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları gerekmektedir. Bu durumda bütçelerinin büyük bir kısmını mobil uygulamaya yönelik kullanmak zorundalar.

Dünya genelinde internet kullanıcılarının %80’i akıllı telefon kullanmaktadır. Bu oran gittikçe artmakla beraber mobil ticaret için de önemli bir orandır. Uzmanların tahminlerine göre 2017 sonlarına doğru mobil ticarette akıllı telefonların payı %65 olacak. Bu oran mobil ticaretin ne denli geliştiği ve önemli bir konuma geldiğini göstermektedir.

Bu konuda, IAB Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kurşun mobil e-ticaretin ülkemizdeki gelişimini “Mobil Türkiye’de de hızla büyüyor. IAB Türkiye olarak açıkladığımız 2016 ilk yarı araştırmada Türkiye’nin aylık mobil alışverişte %44 ile birinci olması ülkenin potansiyelini ortaya koyan önemli bir gösterge. Doğal olarak bu gelişmeler iş yapma yöntemlerimizde de değişime neden olacaktır” şeklinde değerlendirdi.

ABD’de yapılan araştırmalara göre her 10 akıllı telefon kullanıcısının 9’u telefonunu hareket halindeyken kullanmaktadır. Bu nedenle e-ticaret mobil uygulamasının daha sade ve kullanışlı olması gerekmektedir. Araştırmacılara göre mobil uygulaması olan alışveriş siteleri diğerlerine oranla çok daha fazla ziyaret edilmektedir. Bunların arasında ise daha az internet tüketen ve mobilde sade tasarımı olan uygulamalar daha ön plana çıkmaktadır. Ayrıca markaların mobil uygulamalardan yapılacak alışverişlerde verdiği indirim, indirim çeki ve kupon gibi hediyeler ile ilgilerin bu alana çekilmesini amaçlamaktalar.

Sade tasarımı ve kullanıcı dostu olan uygulamalar sayesine kampanyalar daha rahat görülüyor ve tüketicilerin daha çok dikkatini çekiyor. Masaüstü sitelere göre ürünlere bakma oranını %285 artırmakta ve sepete ekleme oranını %90 artırdığı gözlemlenmiştir.

 

No Comments Yet.

Leave a comment